13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

 

Sebenarnya banyak lagi tempat yang dianggap keras atau berhantu di Malaysia ini, hanya orang-orang yang pernah merasainya tahu akan kisahnya, sini ada 13 tempat dianggap paling berhantu di Malaysia..

 

1.Highland Tower – Kuala Lumpur

 

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

 

suatu masa dahulu merupakan sebuah apartment mewah yang didiami oleh pelbagai lapisan masyarakat.Satu tragedi runtuhan telah meragut puluhan nyawa. Hanya segelintir saja mayat yg di jumpai. Selebihnya masih terkubur di sana.

 

 

2. Banglo Mona Fandey

 

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

 

Banglo yang pernah didiami oleh seorang artis tidak terkenal tanah air yang juga merupakan seorang Bomoh. Beliau dan suaminya serta seorang pembantunya telah terlibat dalam satu kes pembunuhan di Temerloh,Pahang yang telah menggemparkan dunia.

 

 

3. Kemayan City – Johor Bahru

 

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

 

Sebuah komplek membeli belah yang terbengkalai sejak sekian lama.Adalah dipercayai komplek tersebut telah menjadi tempat kediaman pelbagai makhluk halus.

 

 

4. Lebuhraya Karak

 

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

 

Kita pernah digemparkan dengan cerita kehadiran sebuah kereta Volkswagon berwarna kuning tanpa pemandu yang sering menakutkan pengguna lebuhraya ini. Kawasan terowong ini juga seringkali mengakibatkan kemalangan yang meragut banyak nyawa.

 

 

5. Villa Nabila – Johor Bahru

 

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

 

 

Pada suatu masa dahulu, Johor Bahru di gemparkan dengan satu kes pembunuhan di sebuah villa. Sejak dari saat itu, banyak penemuan-penemuan mistik telah terjadi di sekitar kawasan tersebut. Banyak juga kisah versi lain berkaitan villa ini, boleh tengok –>
Misteri Villa Nabila Di Johor Bahru

 

 

6. Amber Apartment – Genting Highland

 

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

 

Sebuah apartment usang yang sering kali meninggalkan mimpi ngeri buat pengunjung di sana. Di sebalik kemeriahan dan keceriaan kota keriangan tersebut, tersimpan beberapa kisah hitam mengenai tempat ini. Beberapa pengunjung pernah melihat kelibat manusia membunuh diri dari tingkap bangunan dan hilang apabila sampai ke tanah. Banyak lagi kisah seram mengenai tempat ini.

 

 

7. Simpang – T Georgetown – Pulau Pinang

 

Lebih dikenali sebagai Junction The Deadly terletak bersebelahan dengan Union High School.Mungkin kerana terlalu banyak kemalangan misteri yang berlaku di kawasan ini terutama ketika memandu secara bersendirian pada waktu malam. Dikatakan juga terdapat sebatang pokok kecil yang kelihatan seperti wanita membawa kanak-kanak. Kononnya ia terjadi apabila seorang bomoh wanita menculik anak kakaknya dan mereka tidak lagi pernah muncul di mana-mana kecuali di jalan ini.

 

 

8.Institusi St Michael – Ipoh

 

Pada zaman dunia ke 2, sekolah ini telah digunakan oleh tentera Jepun sebagai ibu pejabat mereka. Pada ketika itu tentera Jepun sering menggunakan sekolah ini untuk mejalankan aktiviti penyiksaan terhadap tawanan perang. Terdapat juga banyak terowong-terowong yang dibina oleh tentera Jepun untuk tujuan penyiksaan dan penyimpanan makanan. Kawasan paling berhantu di sekolah ini ialah di gereja kecil yang terletak di sekolah ini, di mana sering kelihatan seorang mubaligh kristian berjubah hitam tanpa kepala duduk berdoa menghadap ke pintu pada waktu pagi. Kebanyakan orang yang pernah melihat merahsiakan perkara ini.

 

 

9. Malay College Kuala Kangsar(MCKK) , Kuala Kangsar – Perak

 

Seperti Institusi St Michael, MCKK juga pernah dijadikan markas tentera pada zaman pendudukan Jepun dahlu. Pelar-pelajar di sini sering melihat kejadian-kejadian seperti sepasukan tentera Jepun sedang berkawad dan juga mendengan bunyi rantai yang diheret sepanjang koridor.Terdapat juga sebatang pokok yang berdekatan dengan lampu dimana pelajar sering melihat bayangan seperti ada orang di gantung di pokok berkenaan.

 

 

10. Victoria Intitution – Kuala Lumpur

 

Kawasan ini merupakan satu kawasan sekolah bagi kanak-kanak lelaki. Semasa pendudukan Jepun, ramai askar-askar British disiksa dan dibunuh di sekolah ini terutama di ruang bawah tanah. Banyak kejadian kerasukan di mana para pelajar akan berkelakuan pelik dan ganas yang boleh mencederakan orang di sekelilingnya. Ini dikaitkan dengan banyak roh yang berkeliaran dikawasan tersebut.

 

 

11. Bukit Tungku – Kuala Lumpur

 

Satu kawasan yang menyeramkan walaupun ia merupakan kawasan perumahan paling elit di KL. Cerita misteri kawasan ini bermula apabila terdapat seorang pemuda meninggal dunia akibat kemalangan ketika sedang menunggang motosikal dengan laju di satu selekoh tajam.Terdapat juga vesi lain dalam cerita ini iaitu pemuda tersebut ghaib ketika menunggang motosikal dalam kawasan gelap. Mungkin sebab terdapat banyak pokok besar di kawasan ini yang menyebabkan timbul perasaan seram walaupun pada waktu siang.

 

 

12. Rumah ADO Menumbok – Sabah

 

Kawasan rumah ini dikatakan paling berhantu kerana tidak pernah ada satu orang pun ADO yang tinggal lebih dari seminggu dalam rumah tersebut.Sehinggakan rumah tersebut terbiar begitu sahaja.Bermacam-macam gangguan berlaku di rumah tersebut seperti penghuni di pindahkan ketika tidur selain bunyi yang menyeramkan.

 

 

13. Penjara Pudu

 

 

Tidak dapat disangkal lagi bahawa kawasan penjara pudu merupakan kawasan yang paling keras dan berhantu di Malaysia. Ini dibuktikan lagi bila hampir semua akhbar pernah melaporkan mengenai kejadian paranormal yang berlaku di kawasan Penjara Pudu. Kejadian-kejadian seperti gangguan lembaga hitam, wanita cantik yang berdiri di tengah lorong penjara dan macam-macam lagi gangguan bukan sahaja mengganggu banduan malah juga turut mengganggu pegawai penjara yang bertugas. Namun kini penjara yang pernah menempatkan penjenayah tegar seperti Botak Chin, Batang Kali dan lain-lain telah di robohkan untuk tujuan pembangunan.

 

Incoming search terms:

  • tempat paling seram di malaysia
  • rumah berhantu di Malaysia
  • tempat seram di malaysia
  • 10 tempat berhantu di malaysia
  • kisah seram di malaysia
Artikel lain..

Comments

  1. Identiti says

    Sekolah Confucian dengan Lai meng x de ke ? Sekolah Confucian dekat Lorong Hang Jebat belakang Stesen Plaza Rakyat dan disebelah Methodist Boy School , Sekolah Confucian dulu dijadikan hospital tentera Jepun dan terdapat beberapa orang terganggu ,

    • Nizarazu says

      sebenarnya ada banyak lagi tempat-tempat berhantu di Malaysia ni,, sangat banyak, tapi tak ada info selanjutnya, jadi kalau ada info lanjut tentang sekolah yang dinyatakan di atas boleh kongsikan bersama kami.. terima kasih :)

  2. says

    1 lagi tempat berhantu yg pernah majalah 3 buat liputan dulu, kes pembinaan berek polis di wakaf mek zainab, depan kompleks skolah-skolah kota bharu kelantan. dengar cer..time nk bina berek 2 dulu..adew beberapa buruh yg mati, then bila da siap dibina, org yg dok kat berek 2..dengar mcm2..misalnya, dengar harimau mengaum, bunyi kasut kawat, bunyi org dok menumbuk pakai batu lesong kat berek depan. walaupn benda mcm 2 berlaku..til now, berek 2 masih adew family polis duduk..diorg buat xtau jea, coz da biasa da..wallahu’Allam..

  3. Red says

    Kelly Castle xde ke? Kelly Castle pun merupakan tempat paling seram kt Malaysia rasanya ranking Kelly Castle patut berada dibawah Highland Tower atau diatas Highland Tower. Banyak perkerja yang mati ketika Kelly Castle dibina. Tapi Istana ni tidak dapat disiapkan berikutan pemilik kepada Kelly Castle ini mati diserang penyakit misteri.

  4. derry says

    yela…. mahkluk tuhan jg…. rupa mereka je yg menyeramkn… tp mereka mane lah dapat sentuh kita… hnya illustrasi je pon….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *