5 Makanan Paling Menjijikkan Di Dunia

 

Manusia lahir dengan sifat ingin tahu yang mendalam. Rasa ingin tahu itu juga termasuk dalam bab-bab pemakanan. Contohnya, seperti gambar-gambar makanan yang sangat menjijikkan di bawah.

 

 

1. Balut (Filipina/Cambodia)

 

 

Telur-telur ini sengaja dibiarkan hingga embrio di dalamnya mulai wujud. Kemudian dimasukkan ke dalam air mendidih. Memakannya dengan diberi garam sedikit. Makanan ini digunakan untuk suatu upacara di daerah tempatan.

 

 

2. Black Pudding (England)

 

 

Sosej yang dimasak dengan darah, lalu membeku ketika disejukkan. Ini adalah makanan untuk sarapan pagi.

 

3. Baby Mice Wine (Korea)

 

 

 

Ini adalah minuman tradisional Korea dan China yang digunakan untuk kesihatan. Minuman ini dibuat dengan cara memasukkan hidup-hidup anak tikus yang baru lahir dan belum terbuka kelopak matanya ke dalam botol sake.

 

 

4. Scrapple (Amerika)

 

 

Inti roti ini adalah semacam agar agar yang dibuat dari bahagian tubuh babi (bibir, moncong, atau bahagian organ lain) yang dimasak sebentar lalu dituangkan dalam cetakan untuk mengeraskan

 

 

5. Surstromming (Sweden)

 

 

Ikan yang dibusukkan di dalam tin dalam jangka waktu yang lama. Mereka mengatakan bahawa baunya sangat membangkitkan selera.

 

SUmber

Incoming search terms:

  • gambar menjijikkan
  • episode paling menjijikkan di fear factor
  • Makanan paling menjijikkan di dunia
  • makanan paling haram didunia
  • makanan menjijikkan
Artikel Berkaitan..

Comments

  1. says

    anak tikus.. eeei ..
    tringat penah tgok fear factor dlu..
    pengacara die kate durian tu buah yg menjijikkan yg femes kat m’sia..hoho

    • Nizarazu says

      aahh..ade gak tgk pasal durian tu, apelah .. durian je pun ==’ , mungkin dorang rasa bau durian tu pelik sgt kot..

  2. mkan bnda pelik yg halal "V says

    yang nombr 5 tu tak der yg pelik nyer..
    yg kite mkan ikan tggiri masin jual kat psar rya lam botol tu ok jer..
    pgi kilang budu (dlu2 la,skang aq tak tau) ulat putih pnuh kliling tong budu bleh plak mkan..

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *