Misteri Lelaki Bercahaya Dalam Masjid Nabawi

Rasulullah S.A.W bersabda bermaksud; “Kamu merupakan orang yang bercahaya muka, tangan dan kakinya pada Hari Kiamat kerana kamu telah menyempurnakan wudhuk dengan baik. Maka sesiapa di antara kamu yang mampu melebihkan had basuhan pada muka, tangan dan kakinya hendaklah dia berbuat demikian.” (H.R Bukhari & Muslim.)

Dari Sahl bin Saad RA bahawa Nabi SAW bersabda ; 70,000 atau 700,000 umatku syurga bersama-sama. Yang pertama dan yang terakhir akan masuk pada waktu yang sama dan wajah-wajah mereka bercahaya laksana bulan purnama. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim.)* Kelihatan sesusuk tubuh yang seolah bercahaya berjaya dirakam oleh kamera dan video di dalam Masjid Nabawi. Wallahua’lam..

Jika benar, Subhanallah,sesungguhnya kekuasaan Allah itu tiada tandingan. Jika pantulan matahari,Subhanallah cantik sungguh sampaikan saudara itu kelihatan sangat menyerlah, semuanya atas kebesaran Allah SWT . Jika video ini diedit,rasanya mungkin yang berkenaan nak tunjukakn kebolehannya mengedit video..itupn kebesaran Allah SWT kerana memberikan akal & kebolehan kepada setiap hambanya.. Wallahua’lam..

Tengok video ni

 

Via – Ammar

Incoming search terms:

  • lelaki bercahaya
  • orang bercahaya
  • lelaki bercahaya di masjid nabawi
  • lelaki misteri
  • masjidil haram bercahaya
Artikel lain..

Comments

  1. nurul says

    qaa la Allahu Ta’ala : “innamaa amruhu idza araa da syai an anyaquu lulahu kunfayakun”
    mafhum secara amnya , tak da yg mustahil bg Allah . berkata Allah ‘kunfayakun’ yakni , jadilah , maka terjadilah sesuatu itu . #sekadar berkongsi :)

  2. Hamba Allah says

    Nampak macam edit aje… macam seolah2 imej bcahaya tu d’letakkan kat situ. Wallahualam, hanya DIA yang Maha Mengetahui.

  3. Uda says

    Harap tidak terlalu taksub.. lihat lelaki berbaju biru pada saat ke 38-40. Lengan kanan dia turut bercahaya. Mungkin ada lubang cahaya yang kebetulan menyinari lelaki berjubah. Semoga kita tidak terlalu cepat terpadaya sepertimana kes malaikat atas kaabah dan jin gua hira’. Apa pun para wali memang wujud dan para malaikat juga kerap menonjol diri terutama di tanah haram.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *