Rahsia Masjid Nabi Yang Di Sembunyikan

 

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, amat malang umat Islam hari ini apabila tidak lagi mengambil berat walaupun masjid yang amat dikasihi oleh Nabi s.a.w itu sendiri, iaitu Masjid an-Nabawi. Mereka tidak mahu mencungkil pengajaran yang terdapat di masjid nabi itu sendiri. Apakah umat Islam lalai atau ia sengaja di sembunyikan oleh pihak-pihak tertentu?

Umat Islam kini lebih mengambil tahu apakah Rahsia Da Vinci Code daripada mengambil pengajaran yang telah terpahat di tempat-temapt suci Islam terutama di Mekah dan Madinah. Da Vinci Code adalah cerita dongeng kisah Nabi Isa a.s yang direka oleh yahudi bagi memesongkan manusia tetapi segala tulisan yang terdapat disekeliling masjid an-Nabawi dan juga Masjidil Haram adalah bertujuan untuk memberi pengajaran kepada umat Islam. Tetapi kenapakah tiada usaha untuk memeliharanya, seperti di Masjid an-Nabawi sendiri banyak tulisan-tulisan itu sengaja di cat supaya tidak kelihatan dan banyak pula telah ditutup samasekali supaya tidak kelihatan, apakah rahsianya?

Janganlah ditanya tentang ayat-ayat yang terdapat di Masjidil Haram Mekah, semuanya telah hancur menjadi debu. Mereka menganggap pembangunan yang tersergam indahlah yang menawan berbanding ayat-ayat peringatan dan puisi-puisi yang memuji dan mengagungkan Allah yang dilahirkan dengan penuh tawadhuk oleh alim ulamak terdahulu dan diabadikan bagi penghayatan umat Islam yang kemudian. Itulah harapan oleh ulamak yang mulia yang hampir dengan zaman nabi terhadap umat Islam akhir zaman, tetapi sayangnya semua itu tidak dihargai oleh kita umat Islam.

Tidak seperti peninggalan Nabi s.a.w di Masjid Nabawi dan Masjidil Haram, peninggalan kaum Thamud di Madain Saleh mendapat penjagaan rapi oleh pihak berkuasa Saudi (http://saudi-archaeology.com)


Tulisan piramid dipelihara dengan rapi tapi peninggalan Nabi s.a.w diabaikan

 

Umat Islam lebih mengkagumi Piramid dan berusaha memelihara sebaik mungkin tulisan-tulisan yang dibuat oleh Firaun kerana kononnya untuk mencari rahsia Piramid, padahal tulisan-tulisan tersebut hanyalah memuja Firaun yang di anggap tuhan oleh mereka seperti telah di terangkan dalam banyak ayat quran. Amat hairan kenapa langkah yang sedemikian tidak diambil terhadap segala peninggalan Rasulullah bukan setakat tempat tinggal Rasulullah tetapi tempat baginda bertahajjud dalam masjid nabi pun disembunyikan.

 


Tulisan didinding timur makam dihapuskan – dalam petak merah

 


Tulisan didinding sebelah dinding barat juga dihapuskan

 


Tulisan khat asal telah ditutup dengan bingkai besi

 


Tulisan asal sebelum diletakkan bingkai berada dibelakang tirai

 

 

Kotak bertanda hijau dalam gambar diatas merupakan tempat yang paling disukai oleh baginda Nabi s.a.w mengerjakan solat tahajjud. Tetapi pihak berkuasa Saudi telah menutupnya Mehrab Tahajjud ini dengan rak-rak buku. Timbul persoalan apakah tujuan menyembunyikan tempat yang mempunyai nilai yang tinggi untuk umat Islam dalam menghayati perjalanan hidup Rasulullah s.a.w.

 


Inilah Mehrab Tahajjud yang asal sebelum ditutup oleh pihak berkuasa Saudi

 

 


Mehrab Tahajjud ditutupi dengan rak buku

Jangan lupa klik like kat bawah dan share kepada kawan-kawan lain :)

 

Via - Petunjuk Zaman

Incoming search terms:

  • lelaki bercahaya dalam masjid nabawi
  • apa rahsia najib sembunyikan
  • yahudi sembah dinding
  • yahudi sembah apa
  • yahudi cium arab
Artikel lain..

Comments

  1. Sam says

    dia org sembunyikan sbb keturunan freemason atau illuminati akan terus mencari semua tu utk menghancurkan org2 islam…. pendapat akulah.

  2. anwar bin najib says

    pihak saudi tutup mehrab tuh mungkkin disebabkan kalau dorang biarkan confirm org berebut-rebut nk dpt peluang pastu confirm gaduh siapa yg solat sunat kt situ lama. rasanye pengarang ni belum pernah pergi madinah sembahyang di raudhah.. pegi tgk dulu baru boleh sembang, menulis dan menilai. kadang2 masa tgh sujud org2 main pijak je kepala.. pasal dikenali sbeagai taman2 syurga.. ibadah kt situ berlipat ganda pahala.. kalau smyg kt mehrab tambah port tmpt nabi suka.. confirm takaut ada yg sembah menangis2..

    • says

      saya setuju dg pandangan En Anuar b Najib kalu tak di pantau tentu akan sukar sebab puak2 dr negara lain sprt India Pakistan Irak dan lain nye lebih panatik lebih sukar di kawal olih pihak berkuasa Arab …

  3. hamba Allah says

    assalamualaikum..
    pada pendapat dan pengalaman saya.. pihak arab saudi biasanya terpaksa menyembunyikan sesuatu kerana utk mengelakkan kegiatan khurafat. biasanya tidak terjadi pd jemaah malaysia.. jemaah dr negara lain, mereka lebih fokus utk mencium , mengusap dan memuja sesuatu yg mempuyai cerita sejarah disebaliknya berbanding beribadat..
    kdg2 disebabkan berebut , mereka sanggup mencederakan org lain, memijak dan menolak.. terutama semasa mengucup hajatul aswad dan juga ketika di hijil ismal dan raudah..
    cuma pendapat sy shj. maaf jika sy silap..

    • Anti Wahabi says

      pihak arab saudi terpaksanya menyembunyikan sesuatu bagi menggelakkan sebarang perkara khurafat? Kenapa patung-patung zaman ad dan thamud disimpan rapi2? Segala perbuatan mengucup hajar aswad khurafat? Sila jawab pertanyaan saya ini.

  4. hasrah says

    pada pendapat saya, tujuan segala tulisan2 dan peninggalan Rasul s.a.w di hapuskan dan disembunyikan adalah untuk mengelakkan daripada dikunjungi oleh puak2 syiah yang sgt taksub dengan segala peninggalan sejarah itu. mereka akan menangis, meratap, meraung, mencium disegenap tiang2 di masjid nabawi. saya pernah melihat sendiri dengan mata kepala saya. my 20cents

  5. syed says

    xsetuju ngan stetment diatas… sbb nabi sruh kite berpegang pada al quran dan hadis yg dia tngglkn pda kite… x der plak nabi sruh jaga bnde mcm sedara/i ckapkn tu… pembangunan adalah untuk menyenangkn para jemaah yg semakin bertambah… no need to worry selagi Al quran x hlng dlm diri kite…

  6. zif says

    pi tanya ulamak2 Saudi knapa dorg buat gtu….takle kamu dikatakan menilai sst dari luar kulit je…saidina Umar r.a jg mnebang pokok sejarah Baiatur Ridhwan atas sbb2 mnjaga agama, walaupun nilai sirahnya dgn Rasulullah sgt tggi….

  7. shopboy says

    bukan xnak pelihara. byk umat islam yg buat perkara2 yg menghampiri syirik. tu sbb byk kawasan2 dijadikan larangan utk masuk. jika admin berpeluang ke sana di musim haji sila perhatikan terdapat perlakuan yg bertentangan dgn ahli sunnah oleh beberapa kaum.

  8. ARIFF NIZAM ARIFFIN says

    salam, saya bersetuju dgn pandangan dibawah berdasarkan pengalaman 2 minggu disana :
    1.pihak saudi tutup mehrab tuh mungkkin disebabkan kalau dorang biarkan confirm org berebut-rebut nk dpt peluang pastu confirm gaduh siapa yg solat sunat kt situ lama
    2.kalau smyg kt mehrab tambah port tmpt nabi suka.. confirm takaut ada yg sembah menangis2..
    3.byk umat islam yg buat perkara2 yg menghampiri syirik. tu sbb byk kawasan2 dijadikan larangan utk masuk
    4.dikunjungi oleh puak2 syiah yang sgt taksub dengan segala peninggalan sejarah itu. mereka akan menangis, meratap, meraung, mencium disegenap tiang2 di masjid nabawi
    saya sendiri mengalami dan melihat keadaan diatas sehinggakan pihak polis masjid baik di masjid nabawi mahupun alharam terpaksa berkasar bagi mengelak ketaksuban pihak tertentu, satu cth yg mulia : sebagai makmun di malaysia, kita akan tunggu iman selesai beri salam secara tertib tapi klu saudara ada pengalaman sembahyang depan hajaratul aswad dan multazam, lihat bagaimana tingkahlaku setengah2 org yg terlalu taksub nak cium hajaratul aswad, iman baru bagi salam pertama tapi mereka dah bangun berebut nak cium hajaratul aswad sehinggakan ada yg langgar kepala org lain… itu adalah antara langkah2 kenapa arab saudi buat pelbagai tindakan yg kekadang kita anggap kurang wajar…wasalam

  9. Anak menteri menantu raja says

    Banyk lagi tempat bersejarah Rasulallah yg di sorokkan. Rumah kelahiran baginda juga tidak diperbesarkan dan ada sepohon pokok tempat Nabi bersandar juga ditebangkan. Ada sebab mengapa banyak tempat tempat tersebut tidak diketengahkan olih keajaan Arab Saudi. Antaranya supaya umat tidak terlalu taksub dgn tempat tempat tersebut sehingga menagongkan tetapi melupakan soal ibadah Baginda. Ada logiknya apa yg dilakukan olih Kerajaan Arab Saudi. Kalau kita memeluk Kaabah dan menangis pun polis Saudi dah jerit KURAFAT. Kenapa kelambu Kaabah ditinggikan dibawahnya? Kerana ada org jahil yg potong secebis utk dijadikan tangkal atau azimat. Itulah sbbnya Keajaan Saudi sorokkan supaya Umat lebih menumpukan kpd amal ibadat yg betul. Tapi kalau pekara tersebut dilakukan olih kerajaan Malaysia kita terus melabelkan Kerajaan Malaysia KAFIR, MURTAD dan macam macam lagi…

  10. ain says

    kalau sapa da sampai sane, akan paham kenapa kerajaan arab saudi ttp smua ni..kubo baqi’ tade tande..bkn non-muslim je tp jugak golongan islam yg telalu byk bidaah..Allahualam..klau kerajaan arab saudi xtutup smua ni..mmg takat peluk, pegang, cium tiang..tp ntah mcm2 la..kepada yg post bende ni..mohon di delete..

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *