Semakan Keputusan BR1M 2.0

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, rasanya mesti ramai yang tak tahu cara nak buat semakan keputusan Bantuan Rakyat 1 Malaysia 2.0 (BR1M 2.0).. Jangan risau di sini disertakan cara semakan keputusan BR1M 2.0.

Tarikh bayaran BR1M akan dilaksanakan mulai bulan Februari 2013.

Bagi yang dah memohon, anda boleh semak status permohonan BR1M 2.0 dengan cara menelefon talian hotline 1-800-222-500 @ 1-300-88-3010 mulai 11 Februari 2013 ini.

Talian hotline tersebut akan beroperasi dari jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang setiap hari bekerja.

Pertanyaan melalui email ke [email protected]

Isi rumah yang layak (RM500):

1) Warganegara Malaysia;
2) Lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar bulanan isi rumah RM3,000 dan ke bawah.
> Berkahwin;
> Ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah;
> Bujang yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah (dalam rumah yang sama).
3) Warga emas sebatang kara (berumur 60 tahun dan ke atas, lahir pada tahun 1953 dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM3,000 dan ke bawah.

Individu yang layak (RM250):

1) Warganegara Malaysia;
2) Bujang (termasuk Balu / Janda / Duda) yang tiada tanggungan, berumur 21 tahun dan ke atas (lahir pada tahun 1992 dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM2,000 dan ke bawah.

-Tidak termasuk pelajar yang menerima Baucar Buku 1Malaysia.
-Hanya pemohon yang berjaya sahaja layak menuntut bayaran.

Pemohon yang tidak berjaya masih boleh membuat rayuan .Dapatkan BORANG RAYUAN ini – KLIK-

 

Jangan lupa klik like kat bawah dan share kepada kawan-kawan lain :)

 

 

Via – Hakaluka

Incoming search terms:

  • semakan br1m 2014
  • semak br1m
  • Semakan br1m
  • br1m bujang
  • semakan br1m bujang
Artikel lain..

Comments

  1. just me keyh says

    Kol line bz manjang,hantar email x pun kene balas…..kan senang duit tu trus masuk account…….xyah nak beratur panjang lebar….aaaaaihhh…..

  2. abd latiff abd hamid says

    masa pertama dahulu…saya dapat masa kedua dah di kata gaji saya melebihi..sedang saya dah bersara dari keja …dan tak ada keja hingga saat ni…buat lah rayuan….dah hampir masuk dua bulan menanti..kalau call habis kan kerdit kalau ada nasib dapat lah jawabpan dari pejabat hasil dalam negeri termeloh…mula kata dah lulu…lama tanya balek dalam proses….cama mana ni….ada kah saya di permainan kan atau di perbodoh kan…..

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *