Semakan Permohonan Tingkatan 1 Sekolah Berasrama Penuh (SBP) 2014

Semakan Permohonan Tingkatan 1 Sekolah Berasrama Penuh (SBP) Tahun 2014 Secara Online. Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telah membuka semakan untuk permohonan pelajar tingkatan 1 ke Sekolah Berasrama Penuh untuk tahun 2014 mulai hari Selasa 10 Disember 2014. Pelajar boleh membuat semakan keputusan permohonan Tingkatan 1 ke Sekolah Berasrama Penuh Tahun 2014 seperti berikut..

Cara Membuat Semakan Permohonan Tingkatan 1 Sekolah Berasrama Penuh (SBP) Tahun 2014

Pelajar boleh menyemak status permohonan di laman ini dengan memasukkan angka giliran UPSR 2013 dan klik butang semakan.

1. http://www.moe.gov.my/
2. http://apps.moe.gov.my/sbpt1/semakSBP_rayuan/

*Sekiranya permohonan anda telah berjaya untuk menyambung pelajaran Tingkatan 1 ke Sekolah Berasrama Penuh tahun 2014, surat dan lampiran tawaran mesti dicetak dan dibawa semasa hari pendaftaran.

 

Rayuan Permohonan Tingkatan 1 Sekolah Berasrama Penuh (SBP) 2014

*Bagi yang tidak berjaya, anda boleh membuat rayuan. Talian E-Rayuan Sekolah Berasrama Penuh dibuka dari 10 hingga 24 Disember 2013 dengan mengemukakan rayuan di laman di bawah:

http://apps.moe.gov.my/sbpt1/semakSBP_rayuan/

Rayuan permohonan Sekolah Berasrama Penuh hanya untuk mengisi jumlah kekosongan di Sekolah Berasrama Penuh bagi pelajar yang layak setelah hari pendaftaran.

Jangan lupa tekan like dan share kepada kawan-kawan lain :)

 

 

Incoming search terms:

  • semakan rayuan sbp 2014
  • semakan rayuan sbp tingkatan 1 2014
  • keputusan rayuan sbp tingkatan 1 2014
  • keputusan rayuan sbp 2014
  • rayuan sbp tingkatan 1 2014
Artikel lain..

Comments

  1. Rohaizan bte Harun says

    Sebelum ni anak saya ada apply sbp.tp tidak di terima…saya ada membuat rayuan.bila tarikh keputusan rayuan tu keluar.§aya nak tahu…prosedur yang betul untuk memohon sbp ni…sebenarnya pihak sekolah yang uruskan atau ibubapa.?apakah syarat untuk kemsukan sbp.sedangkan anak saya mendapat 5A dan ada kgiatan kokurikulum.adakah septutnya guru besar yang rekmenkan

    • Nizarazu says

      keputusan rayuan hanya untuk mengisi kekosongan pelajajar yang layak setelah hari pendaftaran.. biasanya untuk sekolah elit pihak sekolah ada yang uruskan tapi tak semua

  2. ruhaya kadir says

    salam saya ada membuat rayuan untuk anak saya ke asrama penuh.boleh saya tahu keputusan nya bila.saya juga berharap agar anak saya dapat penempatan di asrama penuh kerana faktor ekomomi dan situasi pembelajaran yang kurang memuaskan.kami dari golongan keluarga yang berpendapatan kurang dari rm3000.walaupun kami tinggal di bandar tapi faktor yang tersebut memberi kesan pada pembelajaran anak saya.saya berharap agar phak tuan dapat mempertimbangkannya terima kasih

  3. Eijay Razalini Mohd Jalil says

    Ini anak ke 2 saya memohon dan buat rayuan ke sbp..tidak tahu kriteria apa yg dipilih.
    Akhirnya bersekolah di sekolah biasa…rasa frust sgt..cemerlang pn tiada apa istimewanya…
    Ini dah berlaku pada pada 2 org anak saya dah… anak org kaya dapat je

  4. Saya nak tahu bila keputusan rayuan akan keluar? says

    saya amat berharap agar anak saya berjaya masuk ke SBP untuk kecemerlangan yang berterusan.

  5. habebah baharom says

    Bika dpt sbp xdpt mrsm. Bila klik rayuan sbp maka nama x pergi ke mrsm. So semak mrsm x berjaya. Yg mintk mrsm sahaja dan x mintak sbp dapat tempat, yg mintak dua dua nasib laaa

  6. hafizah says

    Salam…
    Agaknya bila tarikh akptusan sbp ting 1 2014. Menunggu bagai buah x gugur…. sedih sngt. SBP & MRSM dua2 x dpt. Anak saya mengharap sngt nak duduk asrama. Kawan2 dah pergi tgglkan dia..cuma mengharapkan rayuan. Anak org berada blh plk dpt…. Sedih klu kita x de cable. Kawan anak saya dpt 4A tp dpt MRSM. Ibua bapa org berada. Kawan satu sklh rendah dulu, mak ayah 2 2 doktor tp anak dorang dpt je sbp. Seolah ada double standart kat situ. Tiada ketelusan dlm pemilihan dan pihak yg brtanggungjwb mmbuat pemilihan harusa amanah dlm mnjlnkn tugas.

    • shamsiar shamsuddin says

      memang rasa agak kecewa juga. anak dapat 5A, jawatan penolong ketua pelajar, sangat aktif kokurikulum tapi x dapat sbp dan mrsm. tapi kena think positif. x semua yang kita nak tu terbaik buat anak kita. yakinlah pada ketentuan Allah…

        • Rahayu Rahmat says

          salam..sy pun rasa x puas hati..anak sy pelajar cemerlang sekolah..dapat 5A, penolong ketua pelajar pernah mewakili negeri pahang, mewakili daerah dan sebagainy sangat aktif, tapi yang hairannya semua x dapat..sbp, mrsm dan smka yang dimohon , sekarang hanya belajar di sekolah biasa..tp nak buat mcmmana agakny ada hikmah disebaliknya

          • habebah baharom says

            Ank saya pun bergitu. Lgi kaaa ketus pengawas. Memng cemerlng koko. Peljr terbaik . Pervubaan upsr dan peksa 5a. Frust. Rancngn khas smka abok pun xde

  7. som says

    Salam.. Nk tnya bla keputusan erayuan utk sbp? Bila ditanya Kpm bhgn sbp masing2 bt x tahu saja…tiada jwpn.kesal dgn Government service skrg…jlnkn tugas krna Allah swt. Insyllh anda dirhmati.

  8. pija says

    Kpd ank2 yg x dpt sbp atau mrsm mmg brlaku double standart.ini brdasarkn pengalaman sya.klu gaji kecik jgn harap.apa pun ada hikmah dmana ank saya lebih cemerlang dr ank yg bgaji besar dan dpt mrsm atau sbp.saya ingat lg bila ank saya kata klu nk pandai kat sekolah lekeh pun pandai

  9. MD.ZAN BIN ABU BAKAR says

    Assalammualaikum wbt…
    Saya tak putus-putus berdoa…. Ya Allah… jika SBP @ MRSM baik untuk agamamu … maka tempatkanlah anak hambamu ini di sana…. itu doa saya dari mula membuat permohohnan hingga saat ini… kita merancang tapi sebenarnya Allah lagi hebat perancangannya. Kita rasa baik untuk anak kita… tapi Allah lebih tahu di mana mahu menempatkan anak kita…. insyallah …. yakin pada perancangan Allah… dan yang penting… jangan putus doa… jika berjaya @ tidak berjaya… pasti ada hikmahnya. Bersangka baik dengan Allah…wallahualam…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *